2009. december 19., szombat

Widget

Egészen hétköznapi dolgokon meg bírok lepődni, olyasmiken, ami közületek biztos mindenkinek unalomig ismerős. Például ma rájöttem, mi az a widget. A Wikipédia aszongya:
Web widget alatt általában olyan kódrészletet értünk, amely egy HTML-oldalba egyszerűen beilleszthető és (további fordítás nélkül) futtatható. A kód jellemzően (de nem kizárólag vagy feltétlenül) DHTML, JavaScript vagy Adobe Flash. A web előtag itt tehát jellemzően olyan webes megjelenítésre szánt widgetre utal, melynek forráskódja (vagy a lefordított kód eredményeként létrejött fájlra való hivatkozás) egy szabványos HTML-oldal kódjába illeszthető, és az oldalt egy általános böngészőprogrammal megnyitva a widget (további fordítási környezet telepítése nélkül) megfelelően jelenik meg.

Találtam egy honlapot ilyen vicces vagy hasznos widgetekkel: http://www.widgetbox.com/list/most_popular. Persze lehet keresgélni kulcsszó és ízlés szerint. Innen van az a cica is a jobb felső sarokban, de láttam számos kerttel többé-kevésbé kapcsolatos érdekességet, úgymint:


Virágos órák





Csodafán termő óra:


Térkép


Lovemeter (Nekünk 99% :-)


Buboréknyomkodó:


Színkeverős játék:


Töklámpásfaragó:


Mágikus vízesés, ha jön egy hal, és rákattintunk, ugrik :-)


Lótuszvirág:


Pillangó:


Virágkép minden napra:


Bolondos kertes játék:


Rázd le a kókuszdiót!


Virtuális virág:



No meg mindenféle hasznos webalkalmazás-kütyü, játékok, virtuális állatok és akváriumok, naptárak és órák, oda és visszaszámlálók (pl. cápatámadás-számláló), zenegenerátorok és lejátszók, mérték- és árfolyamváltók, klasszikus dosos játékok új életre keltve, félkarú rablók, idiótatesztek és kvízek, tarotjóslás meg horoszkópok számtalan blogajánló és még ezernyi hasonló haszontalanság. Hatásos játék a weblap, blog feldobására, informatikai tudás nélküli látványkeltés, csak a HTML-kódokat kell beilleszteni akár a szövegbe vagy az oldalsávba. Szóval bolhapiaci izgalom és pár órás vidám szüttyögés. Jó szórakozást.
Egy hátránya van ellek a rengeteg csillivilli vacaknak: lelassítják a blog betöltését.

18 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon jópofák ezek a Widgetek, én is szeretem őket használni, de csak módjával, mert egyrészt telerakják az oldalt reklámmal, másrészt nagyon lelassítják az oldal betöltését, olvashatóságát, nem kis részben a reklámok miatt is.

    VálaszTörlés
  2. Natessék, olyannyira lelassították, hogy végig sem olvastam és úgy írtam az előző megjegyzést :))

    VálaszTörlés
  3. Jelentem az összes buborékot kipukkasztottam :)(Emlékeztek, amikor gyerek korunkban ilyenből volt szatyor? Szép trabant kék színben, és mi mindig kipukkasztottuk a bubikat, és nagyon ronda volt utána)

    A tököt kifaragtam háromszor, utána elkínlódtam egy órát, hogy zenelejátszót varázsoljak az oldalamra, de nem sikerült. Jó kis programot csináltál nekem! :)

    VálaszTörlés
  4. A buborék kipukkasztó lett nekem is a kedvencem.

    VálaszTörlés
  5. Na az én kiscicám pont ilyen, mint amilyen itt van... csak neki sárga nyakörv van a nyakában. Ja, és természetesen élő :-)

    VálaszTörlés
  6. Ez a virtuális icuricicuri szerintem igen randa, Hédi!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Minyon, tudom, hogy Te ilyenekben profi vagy, láttam a blogodban!
    Tiszta dedó, de mikor a kilencvenes évek elején középiskolások voltunk, ilyen programok láttán majdnem becs...náltunk a boldogságtól, hogy nem csak az uncsi DOS-parancsok, copy meg del, hanem valami éerdekes. A szám. tech órák végén úgy öt perceket játszhattunk ilyenekkel, és még elképzelésünk sem volt arról, hogy pár év múlva a 386-osok több tízszeresét tudó gépeknél ülünk és van otthon internet, és blogot írunk...

    VálaszTörlés
  8. Az is nagy csoda volt, amikor a fősulin először láttuk a Netscape-t azzal a forgó Föld-ikonnal, (igaz két perc volt, mire egy oldal betöltődött) és hihetetlen volt, hogy bárhol bármit meg lehet nézni, no meg hogy színes és mozog minden. Mai szemmel nézve bizonyára az is elképesztően primitívnek tűnik.

    Nektek milyen volt az első találkozás a számítógépek világával, a nettel?

    VálaszTörlés
  9. Látom, elaléltál a bólogató cicukától.
    Nem is a nettel való találkozás volt afféle vízválasztó szerintem. Tesó, emlékszel, hogy a nyolcvanas évek közepén apu hozott nekünk "Nyugatról" világítós kvarcórát, Tetrist, nyolcvandekás walkmant meg hasonló kütyüket, azzal menőztünk az iskolában? Csak bámultuk, hogy mi ez, itt még a ruszki felhúzós órák korszaka volt akkor! Szerintem ez volt az igazi vízválasztó. Most meg: ugyanez - mindháárom - benne van egy nyolcdekás, családigyufásdoboznyi mobiltelefonban, ami ott hedereg mindannyiunk ridiküljében, kabátzsebében. És emlékszel, amikor kilenc éve gyütt vettük az első mobiltelefonjainkat? Hasonlítsd össze az akkori telefonodat a mostanival! Húsz éve még az ország sok településén falunként két kurblis telefonból állt a távközlés!

    VálaszTörlés
  10. Igaz, sőt biztos emlékszel, hogy annak idején anyuéknak még súlyos tízezreket kellett leperkálni, hogy egyáltalán kihúzzák falura a telefonkábelt, most meg ha ingyen dobnák utánad, akkor sem kéne.
    Őrült nagyot változott a világ, az más kérdés, hogy mennyiben egészséges követni ezt a változást.

    VálaszTörlés
  11. A bólogató cicát kicserélem a bubinyomkodóra :-)

    VálaszTörlés
  12. 1988-ban 45 ezer forintért kötötték be a telefont, emlékszem. Az akkor háromhavi jó fizetésnek felelt meg, ha jól számolom?
    Nagyon beteg dolog szerintem mindig a legújabbat, legdizájnosabbat megvenni méregdrágáért akármiből, aztán évente lecserélni, mert egy év alatt elavult, és nem elég trendi. Pláne ha valaki olyan agybeteg, hogy hitelből finanszírozza a divatozását. Hány ilyet látni! Csak a szemetet termeli, és gyarapítja a multik vagyonát... Egy ésszerű oldal itt is van azért. Például, amikor lecseréltük az 1978-ban vett Minszk hűtőnket egy korszerűbbre, az meglátszott az áramszámlán... (Persze a hűtő most is megvan, jól működik, nagyobb családi rendezvényeknél, illetve csirkepucoláskor, amikor a bontott baromfit egy napra hűvösre tudjuk tenni benne a nagy nyári melegben. Mondjuk a "korszerűbb", energiatakarékos hűtőt azóta már le kellett cserélni egyszer, mert három év után teljesen tönkrement! )

    VálaszTörlés
  13. Köszi a bubipattogtatót, az a fekete macska nem tetszett, olyan kis idétlen volt. De azért nem akartam a saját szakállamra átszerkeszteni a külalakot, hiszen blogszerzőtársam vagy vagy mi a manó... :-)

    VálaszTörlés
  14. Demokrácia van, azt csinálok, amit akarok...!

    Nem vagyok elektronika-mániás, szeretem a régi cuccokat pl. bútorban, textilben. Időnként főzök hagyományőrző, helyi-népi kajákat. Technika nélkül ma már asszem, sehogy sem boldogulnánk, de ezek csak szaros eszközök, ugyanúgy, mint a pénz, azt gondolom.

    VálaszTörlés
  15. Mi akkor vettük az első számítógépet, amikor a "nagy" iskolába ment. Először jó kis DOS-os játékokkal játszottunk. Volt valami Freddi a halacska nevű játék, az annyira szép volt, hogy csak ámultunk és bámultunk.

    A net? Én még csak 2007 októbere óta netezek, de jól rászoktam :)

    VálaszTörlés
  16. mit kerestem, koszonom

    VálaszTörlés