2010. január 31., vasárnap

Hideg széllel jött...

... a január utolsó napja, s engem tesóm teljesen lestresszelt azzal, hogy már elvetette a ládába az első magokat. Nekem is meg kell ejtenem. A paprika-és paradicsomvetés ráér még, de március közepére nekem teljesen kifejlett hagymapalántákat kell kitermelnem, a zeller meg a szamóca rém lassan kel, azt is időben el kell szórnom. Minden virágföldbe megy, kerti földem nincs. A héten beszerzek két hatalmas zsákkal. (Amennyi üres üveg összegyűlt tél alatt, annak az árából fél konténerrel kapok legalább :-D ) Nem várhatok arra, hogy a föld fagya engedjen, a hosszú távú előrejelzések is kemény fagyokat ígérnek. Habár ha ilyen hidegek lesznek, a tavasz is bizonyára késni fog. Hogy hogyan készülnek el a hivatalos verzió szerint március 31.-re a halászi híddal, az számomra teljes rejtély.
Bár sok időt töltöttem a madaraimmal, a kertben is körülnéztem. Minden betonkeményre fagyva, a havat a varjak feltúrták, esetleg bennmaradt hagyma- , répadarabokat keresve. Az égetőhely hamuját az utolsó morzsáig felforgatták, talán abban porfürdőznek?
A még bennmaradt póréhagymák nem bírták a szerda reggeli - 15,5 fokot, megfagytak. Ennyit a póréhagyma szabadföldi teleltetéséről. A leveles kelek is megfagytak, talán tavasszal kihajtanak? A petrezselyemiskola szépen zöldell, csakhogy a leveleik - mirelitek. Mintha műanyagból lennének, olyan kemények.
A héten, azt hiszem, még a madáretető körül fogok babrálni, mivel ma reggel az etető feltöltésekor egy ökörszem is ott sündörgött. És elkezdem az első vetéseket.
Végül a nap képe: didergő tőkés récék a Malom-ági Lajta partján. Ez a vízfolyás nemigen fagy be, mert a termálfürdő aránylag meleg vizét beleengedik. Itt számtalan kacsa telel, rigók keresgélnek a furcsán zöld fűben. Tavaly még jégmadarat is láttam ezen a vízfolyáson, benn a város közepén!

20 megjegyzés:

  1. Malom-ági Lajta part...hű a régi emlékek !

    VálaszTörlés
  2. Ja, biztos azok a hírhedett lucsonyi tanulmányi kirándulások... Prikler-kocsma, Kisvacak... :-)

    VálaszTörlés
  3. Kisvacakban kisfröccsözni? Nagy-nagy királyság!

    VálaszTörlés
  4. Az egész városban csak itt van csapolt házi barna sör.

    VálaszTörlés
  5. Döbbenten vettem szemügyre a blogokban és a hírekben az ország többi részén hullott nagy mennyiségű havat.

    VálaszTörlés
  6. Bizony. Bár a múlt héten mifelénk hullott több csapadék. Laci mondta, hogy Celldömölkün szinte alig volt hó.

    VálaszTörlés
  7. Ne panaszkodjatok, szerintem náluk esett a legkevesebb, kb. 2 centiméter az össz. hótakaró. Én is csak lestem a híreket a nagy havazásról. Úgy készültünk szánkózni, de tavaly nem volt hó, és eddig idén se jött össze (volt 2-3 nap amikor mehettünk volna karácsony táján, de Panna lányom épp beteg volt).

    VálaszTörlés
  8. Hát mi azt hiszem, idén kiszánkóztuk magunkat. Múltkor azt hiszem, a horvátországi kivilugasok kapcsán emlegettük, hogy a mediterrán Baranyában milyen jó lehet az élet...

    VálaszTörlés
  9. Tényleg nem panaszkodhatunk, azt hiszem, a hótakaró nélküli kemény fagy sok kárt tenne a növényekben. Így is kifagy tavaszra pár melegkedvelő növény biztosan.

    VálaszTörlés
  10. Ági, miért nem szedsz földet még ősszel a ládáidba, hogy ilyenkor ne kelljen lesned, mikor enged fel a föld?

    Amúgy épp unokatesómmal, Évával beszélgettünk róla, hogy a blogotokból úgy olvastam, arrafelé nem esett hó, míg nálunk legalább 30 cm rövid idő alatt. Alig bírtam kiásni a kocsimat. Gyönyörű volt, boldog is voltam, de jobban élvezném, ha már a tanyámon gyönyörködhetnék a fehér tájban.

    VálaszTörlés
  11. Nálunk a hidegfront érkezése előtt úgy a felére elolvadt a tízcentis hó. Andi, remélem, mielőbb sikerül magadénak mondani azt a tanyát...
    A kocsi szót légyszi, le se írd. :-(

    VálaszTörlés
  12. Jézusom! Mi történt?

    Én is idegeskedtem vele a múlt héten... De azért szeretem az öreget, és kiásom, pedig nem tudok vele járni. :-)

    VálaszTörlés
  13. Koccanás, belénk jöttek egy kereszteződésben, hátulja 20 centit horpadt.
    Hogy van az öreg?

    VálaszTörlés
  14. Remélem, nem lett bajotok!!!!

    Szegénykém nem fűt, nehezen indul, elmegy az alapjárat, a szigetelése már leépült, mintha csontritkulása lenne, ezért befagynak az ajtók, van, hogy kinyitni se lehet, de ha igen, és beülsz, befagy belülről a szélvédő, stb. stb. Én akkor is szeretem!

    VálaszTörlés
  15. Tisztelni a kort.
    Nekünk két éve egy szakadt Wartburgunk volt, az volt ilyen, most egy tízéves horpadt Suzuki.

    VálaszTörlés
  16. Nekem egy 18 éves ütött-kopott Corsa. Jó, hogy csak szegény Suzuki lett horpadt és nektek (remélem) semmi bajotok!

    VálaszTörlés
  17. Szerencsére nem. Holnap intézkedünk, biztosító, ilyesmi.

    VálaszTörlés
  18. Örülök, hogy nem lett rosszabb.

    VálaszTörlés
  19. Azért nem szedtem, mert karácsony előtt mindig elfelejtkeztem róla, tesóm bezzeg olyan pedál volt, hogy megszedte a magáét. Aztán meg olyan hirtelen lehullt a hó, és erős fagyok jöttek, hogy csákánnyal se tudtam volna gyűjteni. Most meg izgulhatok. Habár a hét második felére néhány plusz fokot ígérnek. Az udvarban van egy nagyobb letermelt termőföldkupac a házlábazat javításából, az most se olyan összefagyott. Abból szedek, az is megfelel, ha az idő engedi.

    VálaszTörlés