2010. január 30., szombat

Piskótatekercs ahogy Jani szereti

A múlt heti torták után ma ismét sütni támadt kedvem. A torta túl munkaigényesnek tűnt erre az estére, ezért egy egyszerű, de különleges piskótakísérletre állt rá az agyam. Megállapíthatjuk, hogy a kísérlet meglehetősen sikeres volt. A végeredményre úgy rácuppantunk, hogy azt vettük észre, eltűnt a piskóta fele. Jöjjön a recept.

Hozzávalók:
6 tojásos piskóta volt az alap, módosított anyaghányaddal:
6 tojás
6 evőkanál porcukor
3 evőkanál liszt
kb. 2 evőkanál kakaópor
kb. 2 evőkanál finomra darált dió

Töltelék:
1 narancs leve és reszelt héja
1 citrom reszelt héja és a felének a leve
kb. 5 cl konyak
15 dkg házi baracklekvár

Elkészítés:

A sütőt bekapcsoltam 175°C-ra. A tepsit beterítettem sütőpapírral és kiolajoztam. A hat tojás fehérjét 2 ek. porcukorral kemény habbá vertem. A sárgájákat a 4 ek. cukorral alaposan kikevertem. A diót, a lisztet és a kakaót összeszitáltam. (Kevés szódabikarbónát is akartam beletenni, hogy magasabb legyen, de az kimaradt a szaknévsorból, de a piskóta állaga így is jó lett.) A habba belekevertem a tojássárgáját és részletekben a liszt-dió-kakaó keveréket.
A tésztát elkentem egy 30x35 cm-es gáztepsiben. Kb. fél órát sült.
Közben a töltelék anyagait jól összemelegítettem, kikevertem, és a hideg garázsban kihűtöttem.
Az elkészült, sütőpapírtól megtisztított tésztát vasalt, benedvesített és porcukorral meghintett konyharuhára borítottam és jó szorosan feltekertem. Így hagytam kihűlni.
Végül a kihűlt tekercset kigördítettem, a lekváros keverékkel megkentem és felcsavartam, mint Fenyő Miki a szőnyeget.
A kakaós-diós piskótához jól illett a citrusok savanykásságával és a konyakkal megbolondított baracklekvár íze. Nem bonyolult recept, egy kis ötlettel feldobva, érdemes kipróbálni.

30 megjegyzés:

  1. Kedves Olvasóim! Bevettem megint a csapatba Janit szerzőként, ha nem haragszotok meg érte, nem akart a családi buliból kimaradni. Téli kreatív hobbija most a sütés, a címkék közt a Jani süt címke alatt lesznek megtalálhatók a kísérletei. Fogadjátok szeretettel, okos szigorúsággal...

    VálaszTörlés
  2. Én örülök az új szerzőnek és az új témának! Nagyon ügyes vagy Jani!

    VálaszTörlés
  3. Nahát, egy férfi aki süt! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  4. Jani, te csak recepteket fogsz írni? Mert az úgy lenne az igazi!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Hölgyek!
    Köszönöm a bíztatást! Éjjel megálmodtam mit fogok sütni a jővő héten, de az most még top secret.

    VálaszTörlés
  6. Várjuk! Nem árulsz el semmit? (Mondjuk hogy krémes lesz-e vagy száraz?)

    VálaszTörlés
  7. Megmosolyogtam, hogy nyár végén azon töprengtünk, mit írunk majd télen. De különösebb erőlködés nélkül is hoztuk a szintet, pláne hogy sógorkám így belesegített. Tényleg kellemesen színezik egy százkilós, kigyúrt-forma pasi sütireceptjei a blogot. Csak így tovább, Jani, csak ügyesen, nagyon finomak a sütijeid!

    VálaszTörlés
  8. Százkilós kigyúrt-forma? és süt? álompasi! :-)

    Az én baráti körömben azt mondják, 100 kiló alatt egy férfi csak karácsonyfadísz!

    VálaszTörlés
  9. Nem merek kommentelni, csak azt írom, igazad van.

    VálaszTörlés
  10. röhög, halkan, hogy balra 1m-re már ne hallatsszon

    VálaszTörlés
  11. Most már muszáj szólnom a gazdának. Nem lehetnek titkaink egymás előtt. De elbízza magát, és akkor az egó nem fér be a blogba.

    VálaszTörlés
  12. Jól van, majd belekötök valamikor, hogy ne legyen akkora egója! :-)

    VálaszTörlés
  13. Azt hiszem holnap is alkotnom kell valamit, hogy betömjem vele kicsi, aranyos kedvesem hatalmas száját.

    Jani

    VálaszTörlés
  14. Ez van nálunk, nehéz férfisors, dresszúra presszúra és stresszúra, teljesítménykényszer szünet nélkül.

    VálaszTörlés
  15. Majd sajnállak, ha jobban ráérek, Jani! :-)
    Alkoss! Alkoss!

    VálaszTörlés
  16. Bocsi, az előző nem Jani, hanem Hédi voltam, csak elfelejtettem kilépni Jani fiókjából kommentelés előtt.

    VálaszTörlés
  17. Megpróbálok egyedül rájönni, melyik Jani lehet Hédi!? :-)

    VálaszTörlés
  18. Ne fáradj, az utolsó kettő voltam én.

    VálaszTörlés
  19. Elárulta ám, hogy milyen csemege lesz a jövő héten! De fejvesztés terhe mellett hallgatnom kell!

    VálaszTörlés
  20. Máma akkor mégse süt Jani? Csalódnak a lányok, ezt nem teheti meg velünk!

    VálaszTörlés
  21. Ha a tényszerű igazságra vagy kíváncsi, tegnap külön-külön buliztunk, és ma kicsit rozogák vagyunk. Meglátjuk, estére mennyi erőnk marad. Ötlet van, energia kevesebb.

    VálaszTörlés
  22. Fú, Andi, őszintén, zúzós hétvégénk volt, nem nagyon maradt energia a hétvégén sütögetni... De ráéreztél, miben mesterkedett Jani tegnap, estére már lesz recept.

    VálaszTörlés
  23. Jani, Jani! Szorúsz, faszúsz, ha nem nyomod elég gyorsan a recepteket! Kikapsz a nőktől, ha nem írsz minden héten! Lesz ám nemulass, ha elcsavarogsz sütés meg receptírás helyett! :-)

    VálaszTörlés