2010. január 23., szombat

Névnap

Blogunk egyetlen kényszerolvasója küldi:

11 megjegyzés:

  1. köszönjük, sosem kaptam még ilyen meglepit, nagyon-nagyon örültem, csak szájtátva lestem rá. És milyen jó, hogy tátva volt a szám, mert csak úgy csúsztak le benne a torta nutellás-kávés krémjének a falatjai! Köszönjük.

    VálaszTörlés
  2. Szia Ági!
    Az eddigi tortáim közül ez sikerült a legjobban, de most gondban vagyok, mert a nem tudom hogyan fogom Február 15-én felülmúlni ezt a teljesítményemet. Talán majd valami új tortareceptet keresek.
    Jani

    VálaszTörlés
  3. Szegény férfiak, egyszer kivágják a rezet, utána stresszelnek, hogy állandó kényszer és követelmény lesz belőle. Nehéz férfiúi sors! Én sajnálom őket.

    VálaszTörlés
  4. Én inkább a tortát sajnálom... Olyan szép volt, szinte vérzett a szívem, amikor felvágtuk! Még jó, hogy lefényképeztétek!

    VálaszTörlés
  5. Lehetne a tortáról valami részletesebben hallani?

    Boldog névnapot!

    VálaszTörlés
  6. Köszönjük a jókívánságot! A tortáról meg majd a sógorom nyilatkozik.

    VálaszTörlés
  7. Köszönjük-köszönjük! :-)

    VálaszTörlés
  8. A torta receptje:
    Alapnak 6 tojásos négyszögletű piskótát kell sütni (ez egy 30x35cm-es tepsiben sült)
    A kész piskótából ki kell vágni egy szívet, a leeső darabokból felépíteni - kilegózni - a második szintet. Ha van forma-sütő akkor a szabdalástól megkíméli magát az ember, és a kész piskótát csak középen el kell felezni.
    A kivágott szívet meg kell kenni kb 15dkg nutellával - felmelegítve jobban kenhető.
    0,5l növényi tejszínt (Hulalát) 2 zacskó vaníliás cukorral géppel fel kell verni kemény habbá, majd kb. 1/3 részét félretenni az oldalak bekenéséhez és a díszítéséhez.
    A 2/3 részét egy nagy evőkanál kakaóporral és 2 teáskanál kevés meleg vízben feloldott nescaféval ízesítjük, géppel elkeverjük.
    A kávés kakaós felvert tejszínhab 2/3 részét a nutellával bevont piskótára kell kenni, a maradékot a második rétegre kenni.
    A tetejére kétféle csokiból kell bevonatot olvasztani. Az egyik felére 5dkg fehér csokiból + 1,5 dkg vajból gőz felett megolvasztva, majd a végén kb egy evőkanál olaj hozzáadásával készítjük a mázat. Elkenés után a másik felére 5dkg étcsokiból elkészítjük a mázat, majd a tortát betesszük a hűtőbe.
    A másik felének becsokizása után hűtjük, majd a félretett fehér tejszínhabbal bekenjük az oldalát, és a tetejét habkinyomóval díszítjük.
    Jó sütést, ASSZONYOK!

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a pontos instrukciókat! Te negyon ügyes vagy, én az ilyen bonyolult tortákat el szoktam rontani. Ha gyűjtök egy kis önbizalmat, lehet, megpróbálkozom ezzel a szivecskével.

    VálaszTörlés