2010. január 1., péntek

Boldog új évet!

Sok szeretettel kívánunk minden olvasónknak békés, boldog, áldott újesztendőt, jó egészséget, tarkabarka virágoktól pompázó balkonládákat és ágyásokat, bársonyos zöld gyepet, pompás zöldségeket, gyümölcstől roskadozó faágakat, illatos erdei gombákat. Esőt a szomjazó növényeiknek, ragyogó napot piruló gyümölcseiknek.
Azt tartják, hogy amilyen lesz január elsején az időjárás, olyan lesz egész évben, az e napi napsütés szép évet jelent. Pont most kezd előbújni a Nap!
Erről jutott eszembe: bizonyára hallott már valamelyikőtök a Dávid Mihály - féle időjárási kalendáriumról.
Itt olvashatjátok el, ki ez az úr, és mit csinál, ha eddig nem találkoztatok volna még a naptárjával:






Ez a nyíregyházi mérnök egy évre előre, napra lebontva megadja az időjárást. Két éve láttam először az időjárási naptárját egy szőlősgazdánál, de nagyot nevettem rajta, sarlatánságnak tartottam egy kicsit, hiszen a műholdképeket, izobárokat, hőfokokat elemző meteorológusok se tudják öt napnál előbbre megmondani az időjárást! A köpönyeg.hu-n, a kéthetes időjárási előrejelzőn is feltüntetik százalékosan a beválási esélyt. Ehhez képest ez az öregúr háromszázhatvanöt napra előre, tévedhetetlenül megmondja a tutit, ami egész jó aránnyal beválik! Vajon tényleg van valami különleges tudása, amivel meg tudja jósolni az időjárást, vagy csak a népi megfigyeléseket köríti egy kis "rizsával", aztán 50%-os eséllyel vagy bejön, vagy nem? Dávid úrnak egyébként népes rajongótábora van, sokan igazítják hozzá kertészkedésük, nyári szabadságuk, nyaralásuk, sőt esküvőjük idejét. Vannak, akik azt mondják róla, az öreg mérnök csak próba-szerencse alapon jósol: vagy beválik, vagy nem... A harmadik csoport országos csalónak kiáltja ki, akit minimum szurokba kéne forgatni, és tollba hentergetni. Nektek mi a véleményetek róla?


26 megjegyzés:

  1. Látom, friss és fitt vagy, tesóm szerintem még magához se tért a tegnapi buli után... :-)

    VálaszTörlés
  2. Hát... Négyig buliztunk, 11-kor keltünk.

    VálaszTörlés
  3. És mit gondolsz erről az időjósról?

    VálaszTörlés
  4. Én is kívánok Nektek nagyon boldog új évet! Én nem hallottam erről az időjósról még, de meglesem majd. :-)

    VálaszTörlés
  5. Boldog új évet mindenkinek, főleg nektek, Hédi és Ági! Én is négyi buliztam és negyed kettőkor keltem... picit fájnak az ízületeim :-)

    Én most megnézem ezt az időjóst és hozzá fogom igazítani a szabadságomat és majd utólag beszámolok róla, hogy alakult! Köszi a linket!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy bejön-e ez a jóslat!

    VálaszTörlés
  7. Én is kívánok nektek minden szépet és jót az új esztendőben :-))
    BÚÉK!!!
    Hédi:a túrát nem felejtem,és egyszer bíz szavadon foglak :-))

    VálaszTörlés
  8. Boldog új évet nektek!
    Én hallottam erről az időjósról és néhány éve meg is volt az éves "kalendárja" de sajna nem vetettem össze a valósággal.
    Annakidején Óváron Agrometeorológiából úgy tanultuk,hogy bátran megtippelhetjük az időjárást ,ha van egy kis rálátásunk(pl.tudjuk melyik a legcsapadékosabb hónap,télen nincs +20 C,tudjuk melyik a legmelegebb hónap,stb).Az adataink alapján akár találomra is készithetünk egy időjárásnaptárt,és mi döbbennénk meg a legjobban,hogy mennyi bejönne(mármint a tippből).
    Én pl. tudom, hogy mifelénk aug. 20 után elromlik az idő-lehűl a levegő, majd legkésőbb szept 4-ig legalább 2 napra visszajön a nyár min.25-30 C-vel.Ezt középiskolás korom óta figyelem és eddig minden évben bejött!

    VálaszTörlés
  9. Mindenkinek BÚÉK!
    Szerintem majdnem biztos, hogy kamu az időjós, de aki jó megfigyelő, azért tényleg jól saccolhat. Ha meg tudnám szerezni a fénymásolatot, leosztályoznám a heti tippjeit beválás szempontjából, aztán számolhatnánk átlagot. 3,5 biztos kijönne az öregúrnak, pusztán tapasztalatból.

    VálaszTörlés
  10. Hajnal, oké!!!
    Andi, osztozom veled a kínokban.

    VálaszTörlés
  11. Egyébként hogy kezdődött az évetek? Nekem nagggyonjól, kávézás a nálunk alvó barátainkkal-punnyadás-magaslesen nyúlnézés-családozással, és még jó idő is volt. Soha rosszabbat!

    VálaszTörlés
  12. Jaj, tesó, ez a szurokba forgatós-tollba hentergetősdi. Tipp emberbonbonhoz, vagy korcsangyalhoz.

    VálaszTörlés
  13. Nem csinálunk tippkalendáriumot, hónapokra lebontva? Kinek milyen tuti tapasztalata van?

    VálaszTörlés
  14. Szóval, várjuk a kommenteket: kinek vannak szélsőséges időjárásra, tipikus meteorológiai eseményekre vonatkozó tapasztalatai? Alkossuk meg a Dávid-naptár konkurenciáját! Legalább elszórakozunk és keresünk vele... :-) Az öreg asziszem 400-ért dobálja a naptár darabját, és állítólag több tízezer darabot ad el minden évben. Ki lehet számolni, hogy ez mennyi, persze gondolom adómentesen...

    VálaszTörlés
  15. Ezt az augusztus 20-a után jövő rossz időjárást, és a későbbi felmelegedést én is megfigyeltem, hogy mennyi idő múlva jön a jó idő és mennyi időre azt már sajnos nem.

    VálaszTörlés
  16. Ez így van, Hédi igazolhatja: a tanév első napjaira mindig elromlik az idő, és a kicsik bús túzokként csücsülnek a padban. Aztán pár nap múlva jön a kánikula, és a szép szeptemberi idő miatt nem bírnak magukkal az osztályteremben.
    Én azt tapasztaltam, hogy a népi jóslatok közül az egyik legjobban a Medárd-napi válik be, de nem mindig eső, hanem heves zivatarok is jönnek. Emlékszem, 2004-ben úgy június közepén olyan jégeső volt, hogy hólapáttal toltuk el a pinponglabda nagyságú jegeket a járdáról.

    VálaszTörlés
  17. Ha megszerzem a naptárt, akkor befotózom és pontozhatunk.

    VálaszTörlés
  18. Szóval Hédi tanítónő? Tényleg mi a foglalkozásotok, erről megtudhatunk valamit?
    Még egy népi megfigyelés, bár nem az enyém:

    "Télen nagyon hideg van,
    nyáron nagyon meleg van,
    soha sincs jó idő,
    mindig esik az eső ."

    :)

    VálaszTörlés
  19. Hát, ha tesóm így leleplezett, tanító vagyok meg fejlesztőpedagógus.

    VálaszTörlés
  20. Megpróbálok szerezni egy Dávid-féle naptárt, de nem igérem 100 %-ra.

    VálaszTörlés
  21. Köszönjük! én is nyomozok egy kicsit, hol tudnék egy másolathoz hozzájutni.

    VálaszTörlés
  22. BÚÉK Nektek!
    Jól elmaradtam Kisfaluban az olvasással, aztán most meg kapkodom itten a fejemet, csak győzzem pótolni!
    Sógorom meteorológus, ugye sejted, mi a véleménye erről? Nos, nem pozitív... :))

    VálaszTörlés
  23. Nem tudom, a vicces vagy a gyanús kifejezés illik-e jobban a vonalzós-kockáspapíros-asztrológiai táblázatos időjóslásra.

    VálaszTörlés