2009. július 5., vasárnap

Játékindító avagy körkérdés

Megint körbejárt a bloggervilágban egy díj, aminek mindenki nagyon örült. Mindenki lelkesen meg is válaszolta. Köszönet, habcsók, púderfelhő. Az jutott eszembe, ez pont olyan, mint amikor a rokonságban az az oridzsi dobozos kompótoskészlet, amely már huszonöt éve jár körbe nászajándékról nászajándékra, de még soha senki semmire nem használta. Ezért Ágival tegnap azt találtuk ki, módosítsuk úgy a szabályt, hogy ne díjeső, csóközön legyen belőle, hanem olyasvalami, ami mindenki számára talán kicsit érdekesebb. Ez a Növény top10 játék.
Arra kérnélek Benneteket, ha van kedvetek részt venni ebben a játékban, készítsetek egy tízes listát kedvenc növényeitekről, esetleg egy-egy félmondatos indoklással, hogy miért.

Küldöm a felhívást Áginak (nem hivatkozom meg magam), Andinak, Messzenéző Minyonnak, Hajnalnak, Hangának, valamint Annamarie-nak. Ha más is kedvet érez hozzá, más is beszállhat.

Nálam a Top10 így néz ki:
1. Évelő szarkaláb - csak mert szép, magról neveltem, szívemhez nőtt.
2. Sarkantyúka - szokatlan kinézete miatt
3. Mezei juhar - konkrétan egy fa miatt, ami az egyik Duna-ág mellett láttam. Az ágai egyik oldalt az utat, a másik oldalt a vizet árnyékolják be, ráadásul a levelei is roppant formásak.
4. Nyáriorgona- a pillangóparádé miatt
5. Kislevelű hárs - fantasztikus illata miatt
6. Kelbimbó - igénytelen és ízletes volta miatt
7. Selyemakác - lopott magból neveltem, ezért a szívem csücske.
8. Tamariska - amikor még nincs levele, csak virága, és valami bolond rózsaszín Barba-papára hasonlít, azért a pillanatért.
9. Leander - hasonlít a gyertyalánghoz , úgy lehet adni belőle, hogy ezáltal neked nem lesz kevesebb.
10. Büdöske - csinoska virág is, biokerti védekezőeszköz is

Kíváncsi vagyok, kinek mi a kedvence, várom a válaszokat.

15 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen, hamarosan én is felteszem a TOP-10-t!

    VálaszTörlés
  2. Első helyezett: a brokkoli: minden formájában imádom!
    2. helyezett az eper, hadd ne mondjam, miért...
    3. helyezett a málna, ugyanezért.
    4. helyezett az őszibarack, amiből hármat is megettem ma reggelire,
    5. helyezett a mandulafa, ami amellett, hogy gyönyörű, termésével is boldogít,
    6. helyezett a szelídgesztenye, ami illatos viágaival díszfának is csodálatos,
    7. helyezett a tearózsa,
    8. helyezett a tulipán: csodás színek, diszkrét illat
    9. helyezett a vilmoskörte, íze, termete, csodás illatú hófehér virágai miatt
    10. helyen holtversenyben a zöldborsó és a cukkini!

    VálaszTörlés
  3. Tesó, te csak a hasadra gondolsz, szerintem a tulipánt is megennéd hagymástúúú.

    VálaszTörlés
  4. Na, megint csak meg vagyok fogva, amúgy pedig én is az ehetőket szeretem jobban, meg persze azokat ismerem jobban. A virágok nevét még csak most tanulom TŐLETEK, így aztán elég nehéz meghatározni, hogy melyikeket szeretem a legjobban. De ígérem, hatalmas munkával összeszedem a 10 kedvencet, még ha a virághatározót elő is kell vennem hozzá! :-) Ide soroljam fel, vagy a saját blogomba?

    VálaszTörlés
  5. Mindenki azt mondja, milyen nehéz feladványt találtunk ki, pedig... Bárhova írharod, csak írd.

    VálaszTörlés
  6. Hát, most hogy így mondod.... tényleg csupa kajanövényt jelöltem meg. De nem csak virágokat lehetett beválasztani a top 10-be! Andi, csatlakozol a zöldségnövényes top 10-hez? Akkor nem kell a virágneveket keresned a határozóban! :-)

    VálaszTörlés
  7. Már lelkiismeret furdalásom volt, hogy még nem írtam, ezért most gyorsan:

    1. Eper - Amiatt a tulajdonsága miatt, hogy amikor bekap az ember egy szemet, a száját, orrát, fülét, mindent elborít az eper illata, íze, színe, stb. Ahogy Jamie Oliver írná, szexi gyümölcs! :-)
    2. Dinnye - Nincs számomra még egy ilyen gyümölcs, ami egyszerre oltja a szomjat, csillapítja az éhséget, kielégíti az édesség utáni vágyat, és nagy melegben pedig a hideg utáni sóvárgást. Talán ez is szexi? :-) Nagyon szeretem! Sajnos nem lehet eltenni télire, úgyhogy mindig ki vagyok éhezve rá!
    3. Krumpli - Imádjuk a fiammal, mert mindenféle étel készíthető belőle, és mindenféle más étellel jól variálható. A sült krumplit pedig nem tudjuk megunni! Nem is tudom elképzelni, hogyan tudtak krumpli nélkül élni az emberek!
    4. Cukkini - Mindenhogyan felhasználható: ha nagyra nő, ha kicsire, tésztára, főzelékre, magában, sütiben, és állítólag még a virágja is ehető. Nagyon szeretem!
    5. Orgona - Az emlékeim miatt, az illata miatt és azért is, mert most már nekem is van! :-) (Köszönöm!)
    6. Pénzlevelű lizinka - Megdöbbentett a szépségével, azt hiszem, egy életre beleszerettem. Ha költözöm, viszem magammal!
    7. Hajnalka - Az erkélyemen minden évben kikel, majd szépen felfut a 6 db kifeszített drótra, eltakarva ezzel a lakásomba belátás lehetőségét. A virágözön pedig évek óta minden nyári reggel lenyűgöz! (Idén eléggé satnyácska, nem tudom mi a a baja.)
    8. Illatos petúnia - Ez volt az első virág, ami miatt elkezdtek érdekelni egyáltalán a virágok. Nyári estéken, ha kiülök az erkélyre egy pohár vörösborral, az erkélyem telítődik a petúnia illatával és én boldog vagyok. Ennyi elég a boldogsághoz...
    9. Őszibarack - Az emlékeim miatt, az íze és illata miatt, de ide hátra kellett szorulnia, mert ami barack mostanában kapható, össze se hasonlítható azzal, amit gyerekkoromban a fáról szedtem le éretten. Na az, biztosan győzött volna! :-)
    10. Szomorúfűz - Annyira szeretem, hogy nálam biztosan nem szomorkodna! :-)

    Na azt hittem, több idő lesz összeszedni, de gyorsan ment, kár volt halogatni!

    VálaszTörlés
  8. Tetszik, amit írtál. Jamie-nek ha a gyümölcsök szexik, akkor mit csinálhat az ágyban? Biztos nézi az Amerikai pitét;-).

    A krumplit alig írta valaki, pedig ott a helye, volt olyan rokonunk, aki a hasfájós, rossz evő gyerekét krumplin nevelte fel.

    A többit én is mind imádom, amiket írtál.
    Hajnalkát soha az életemben nem ültettem, de pont a múlt héten láttam erkélyládában, nagyon szép, jó, hogy neked van. Jövőre kipróbálom.

    VálaszTörlés
  9. A hajnalkával vigyázni kell, mert ha nincs hova futnia, felfut a többi növényre és megöli. Nálam tavaly a kiskertben mindent elnyomott, idén nem is hagytam meg egyet se.

    VálaszTörlés
  10. Nálam van egy örökké gazos, hozzáférhetetlen sarok, a kutya kerítése mellett, oda szeretnék jövőre vetni, hogy a gyomokat kordában tartsa. Erre a célra megfelel? (Északkeleti fekvés, kukoricaföld van a szomszédban, július elejétől csak egész kevés napot kap.)

    VálaszTörlés
  11. Szerintem tökéletes! A következő években abban a sarokban nem lesz gondod a gyomokkal! :-) Mindent elnyom! :-) Nem mellesleg gyönyörű!!!!

    VálaszTörlés
  12. Ja igen, és van magod? Mert egy nyár alatt több tonna magot lehet begyűteni, szóval nekem van bőven! :-) Akár most is elszórhatnál és kikelne még, mert annyira gyorsan kibújik (1-2 nap)! :-) Küldjek postán?

    A kérdésemre, hogy kértek-e kertészeti újságokat, nem válaszoltál!

    VálaszTörlés
  13. Most érkeztem vissza kéthetes szabimról, és csak most olvastam az invitálásotokat. Köszönöm, elfogadom, hamarosan olvashatjátok a TOP10-et a blogomban!

    VálaszTörlés
  14. Képzeld, a tesóm még tavasszal hozott magokat, amiket félretettem és elfelejtettem. Kedden aztán előkerült és persze volt közte hajnimag. A kirohadt szarkalábak ládájába elvetettem. Ma már úgy háromcentisek, a sziklevél után hozzák az első rendes levelet. Ezek a hajnikamancikák hihetetlen turbók.

    VálaszTörlés