2011. október 5., szerda

Erdőjárás immár az ősz jegyében


Még nincs itt a Nagy Nyárzáró Hidegfront, de már látni néhány konkrétabb jelét az ősznek, mint a múlt héten.

Akácok, betegen és sárgán:



Mezei juharfák termései, sárguló levelei:

Nyesthulla (éljenek a quadosok)
Fapofa:
Magas aranyvessző hervadási fázisai, az időben visszafelé:


Ennél a növénynél megakadtam, azonosításához segítséget kérek, hátha valaki ismeri.
Komposzttal az erdőbe került kannavirágok, egzotikus hangulatú bodzadzsungel:

Fagyaltermések:
Földibodza:
Kecskerágó, még nem nyiló papsapkákkal:

6 megjegyzés:

  1. Szépek azért az ősz színei, az első és utolsó kép különösen tetszett. A nyesthulláról Baudelaire : A dög című verse jutott eszembe. Meg az, amikor a fiam el akart borzasztani, azzal, hogy közölte, neki teszik ez a vers, aztán leesett az álla, amikor mondtam, hogy nekem is :)

    VálaszTörlés
  2. Most már aztán nekünk is el kell menni kirándulni! Én is akarom látni az őszt a természetben. A hullákhoz nem ragaszkodom.

    VálaszTörlés
  3. Bea, vicces, mikor a gyerek megbotránkoztatni akar és végül ő botránkozik. Megnéztem volna az arcát. Anyuéknál az udvari farakásban szerintem élő nyestek is vannak, a kutyák nyáron kettőt is kicsináltak. Azok sokkal rondábbak voltak.

    Meli, azt hiszem, sietned kell, vagy megvárni a front elvonultát.

    VálaszTörlés
  4. Kikerekedett a szeme, és meghajolt előttem, nőttem két métert a szemében:)
    Sosem láttam még élő nyestet.

    VálaszTörlés
  5. Fú, nem lehet könnyű a kamaszokkal.

    A nyesteg pedig erősen urbanizált kis bestiák:
    http://www.haziallat.hu/ace-ventura/allatvedo/a-nyestek-pesten/295/

    Óváron a nagy parkban olyan gyakori a nyest, hogy sokan nem szívesen hagyják ott parkolni a kocsit, mert bekúsznak akár a meleg motortérbe is és megrágcsálják a kábeleket. Amikor kicsi voltam, beköltöztek anyuék padlására és egész télen a diókat görgették éjjel, azzal szórakoztak. Szellemjárás-hangja volt. Azóta is megborzongok, ha rágondolok.

    VálaszTörlés
  6. Szerintem ne is akarjatok nyestet társbérlőnek. :) Ritka egy lármás népség, és ráadásként ha valahogy bejutnak komoly károkat tudnak okozni a tetőtér szigetelésében, egyes autók kábeleit is elrágják stb.

    Nekünk csak a szomszéd elhagyatott telkén voltak eddig, de onnan is borzasztó zavaró volt ahogy éjszakánként ment az "ereszdelaszőröm". :)

    VálaszTörlés