2013. február 9., szombat

Tavaszhírnökök



Bár a tavasz még igencsak messze van, az olvadás és a már észrevehetően hosszabbodó nappalok jelzik, hogy hamarosan „hivatalosan” is véget ér a tél. Még nehéz elképzelni, hogy a télikabátok visszavonulnak a szekrénybe, és a lassan szétfolyó, pár hete még másfél méter magas hókupacok teljesen eltűnnek. Azonban az új évszak már üzent, az első két hírhozó a napokban bontotta ki apró fehér szirmait.

Csodálni való ezeknek az apró növényeknek a kitartása! Múlt szerdán még egyméteres hórakás állt fölöttük – hogy hány kilós, megtippelni sem tudom! Mi munka lehetett előbújni az átfagyott földből! És mégis huszárosan ágaskodnak, nyíló virágjaik selyemfényűek, leveleik tiszták.
Ha még jobban körülnézek, újabb árulkodó jeleket találhatok, amelyek már az új évszakot hirdetik.
Az árvácskák is kibírták a vastag hóréteg nyomását, a virágaikat sem tette tönkre a sok fagyos éjszaka.
A barkák puha cicái is előbújtak,
és az első hagymás virágok sem tartózkodnak már a föld alatt. A tavaly névnapomra kapott jácint már így hajt:
Szegény kicsit meglapult, mert a ráhalmozott kb. száznyolcvan centi havat Nyunyi hóbaugrató dombnak használta. De bízom benne, hogy túlteszi magát a taposáson, és szépen kivirágzik.
Az igazán nagy első tavaszi öröm is utolért. Tavaly ültetett, agyonféltett zöld hunyoromat a tűzifahordáskor csúnyán megtaposták, azt hittem, vége lett. Erre tegnap mit látok? Ezt-egy hunyorbimbót. Hűha, de örültem - tényleg jön a tavasz!




Messze van még az első igazi kikeleti nap. Azonban a hétvégén már gondoskodok a palántaföldről, és a jövő hét első napjaiban hozzákészülök a palántaneveléshez. Vagyis megkezdődött! J

8 megjegyzés:

  1. Ej-ha! Nem semmi, rögtön a hó alól. Főleg a jácint csodálatraméltó ekkora bimbóval. Holnap én is szedek egy kis vakondtúrást és homokot. Aztán szépen lassan nekiállok, rettegek Katitól, hogy túlzott érdeklődést tanúsít majd a bevetett edények irányába.

    VálaszTörlés
  2. A jácinton én is csodálkoztam, azért látszik rajta, hogy a hótorony + 2 gyerek + 2 szánkó átment rajta. Jövő héten mi is vetünk tesómmal, jaj de várom! Olyan lesz, mint amikor kicsi korunkban együtt homokoztunk meg kotyvasztottunk! :-)

    VálaszTörlés
  3. Most meg már ismét csak havazik, havazik... Már igazán nem élvezem a karácsonyi hangulatot így február közepe felé haladva.

    VálaszTörlés
  4. Meli, én is attól tartok, hogy Andris homokozónak használja a zellervetést, nagyon ronti-bonti még.
    Tegnap körülnéztünk Juditkával, találtunk díyzhagyma-, írisz-, és jácinthajtásokat. Nem fagyott ki a tavaly kiültetett virágbolti primula sem, már bimbós.

    VálaszTörlés
  5. 2007-ben elég sok palántám tönkrement, megrothadtak, tarolt a palántadőlés. Gyanítottam, hogy Nyunyinak is köze lehet hozzá. Hát igen, nem kihomokozta, kitépte, hanem állandóan öntözte az ablakpárkányon a palántákat titokban, így szépen kirohadtak. Akkor múlt két éves a leánykám...
    Amikor kitört az a kisgyerekes szülők által jól ismert "gyanús csend", sejteni lehetett, hogy megint a kissámlin áll az ablaknál, és szénsavas ásványvízzel öntözi a palántákat. :-)

    VálaszTörlés
  6. Már látom a palánták szomorú sorsát...:)
    Tavaly nekem a babérmeggy dugványokat rángatta ki a földből, ha bosszút akart rajtam állni. Csodálkoztam is, hogy mekkora gyökereket növesztettek néhány hónap alatt.:)

    VálaszTörlés
  7. Andris ősszel ötször szedte fel a nyuszifül ágyásszegélyt, én meg ötször ültettem vissza. Nagyon élvezte, hogy valamit ki tud szedni egyedül gyökerestül.

    VálaszTörlés
  8. Át kell szoktatni a paréjra, a tarackra, a gombvirágra.:)

    VálaszTörlés