2015. május 3., vasárnap

Májusi kertünk kispalántákkal

Idén végre némiképp hasonlít a kert képe arra, ami a fejemben "ilyet szeretnék" címke alatt szerepel. A kislegények szeretnek kint,fel is találják magukat, amíg ügyködöm a kapával, gereblyével.

A fagyosszentek elmúlására váró palántások kivételével már mindenfélét vetettem, kelnek is szorgosan.
 Hagyma és sárgarépa egymást váltja a megszokott módon. A fehérrépa, pasztinák még csak szikleveles, nem akartam kapával háborgatni, csücsül a gyom közt. 
Retek és saláta. Tényleg egészségesek együtt, a bolha az üres részek fehér mustárját eszi, nem a Francia reggeli levelét. A mustár csalétekként, B menüként működik, úgy menti meg a salátával védett retkeket. de csak addig, amíg nem túl nagy a szárazság és nem szaporodnak el túlzottan
Csemegekukorica

A borsó is nődögél, gyomláláskor meglepve fedeztem fel a bokrai között kibújó fejlett kis sárgarépákat, akik tavaly az orrukat sem méltatták kidugni a földből gazból. 
A krumpli kikelt, kigyomláltam, feltöltöttem, fűvel be is mulcsoztam. Meghagytam közte jópár tő magról kelt körörmvirágot, hátha becsapja a krumplibogarak orrát.

Igazából a tavalyelőtti év jutalma a már szedhető néhány szál zöldspárga meg a sok fűszernövény, amit szüretelhetünk. 

Kiültettem egypár szomszéd nénitől kapott, aprócska és szabadgyökerű, vegyes fajtájú paradicsompalántát. Ha kifagynának Szervác-Pongrác-Bonifáckor, már kint edződik az ablakládában az utánpótlás. 
Már láttam kibújni a karalábékat, brokkolikat és egy-két uborkanövénykét is, de az eső és a közelgő meleg biztos a többi kispalántát is előhívogatja a földből. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése