2009. március 20., péntek

Kicsi csíra

Idén Ági volt a szerencsésebb kezű, ő is nemsokára megmutatja majd a saját ablakbéli mennyországát, de azért nálam is igyekeznek feltúrni a földet az apró gyönyörűségek...
Tesómtól kaptam szülinapra egy különleges csokrot, amelyet virágok helyett drótra fűzött magos tasakocskák alkottak. Ebből válogattam ki azokat, amelyeket már márciusban el lehet ültetni. Két héttel ezelőtt vetettem el őket, Mama tanácsai szerint feltúrt, porhanyós vakondtúrásföldbe. Most már mutatkoznak a kis csíranövénykék. Kétcentis korban is igazi egyéniség mindegyik.
Elsőnek nagy lendülettel - ó, sznobság, de tesó, miattad!- az articsóka kelt ki. Ezzel a növénnyel még életemben sosem foglalkoztam, kíváncsi vagyok, egyáltalán megmarad-e a nem igazán mediterrán, örökké szeles kisalföldi kertünkben. Most még ambiciózus és energikus...

Két virág van, amely nélkül szerintem lehet élni, de nem érdemes: a tátika és a nyári viola. A tátika egyelőre nem óhajtott kikelni, de a viola már kétcentis! Remélem, sok teljes virágú lesz köztük, és legalább egy árnyalatot érezhetek itthon is a torockói hangulatból.

Végül a Liatris vagy díszcsorba nevű, az újságfotókon bámulatos évelőről szeretnék írni, amely öt év kísérletezés után végre először - KIKELT. Nyelvöltés után mosoly - soha ne add fel!

4 megjegyzés:

  1. Az articsókamaggal azért mertem kezdeni, mert a tasak hátulján az szerepelt, hogy bírja az itteni klímát is. Állítólag hatalmas növénnyé fejlődik. Én is nagyon kíváncsi vagyok rá, mi lesz belőle, megnő-e, és ha igen mekkora lesz, tényleg annyira finom-e...

    VálaszTörlés
  2. Ha fogyasztható kaja kerül ki ebből, vendégem leszel rá. Még nem tudom, mit főzök belőle. Gyűjts tippeket, kérlek!

    VálaszTörlés
  3. Tesó, képzeld el, a könyvtár leselejtezett, 50 Ft-os darabáron elvihető könyvei közt találtam egy könyvet, aminek kb. ez a címe: "Egzotikus növények termesztése és elkészítése Magyarországon" Na ebben szerepel pár recept. Meg az Ínyesmester szakácskönyvében is. Ha lesz termés, ebből tudunk kísérletezni.

    VálaszTörlés