2009. április 19., vasárnap

Április 3. vasárnapján...

...nézzük meg azt is mi történik a kertben!

Épp zajlik a mezőgazdasági év számomra egyik legkedvesebb eseménye: a körtefa virágzása.


Szerintem a körtefavirág illata semmihez sem foghatóan finom! Hédi eskü alatt vallja, hogy büdös. De ha beleszippantana csukott szemmel, lehet, hogy felvillanna a fejében az alkonyi Mosoni-Dunán ringó aranyhíd képe, érezné a nyelve hegyén a körte édes ízét, érezné, hogyan simul a tenyerébe a fáról frissen szedett, gömbölyű gyümölcs. És lehet, hogy nagyon csacsi vagyok: imádom kiinni az eső-és harmatcseppeket az alma-és körtevirágból! A virágok nektárjától a cseppek valami egészen meghökkentően finomak lesznek! És mivel tegnapelőtt és tegnap is volt eső, szürcsöltem is!
Az esőt a vetemény is jó néven vette:





A felső képen a hónapos retek, az alsón az őszirózsa csírái láthatók. Az eső miatt tegnap este még újabb vetemények sora bukkant elő a földből, találtam kibújó vasrózsát és lollo rossót. Meg egy édes körtecsemete-jelöltet!
Pálcikára tűzött vetőmagos tasakokkal szoktuk megjelölni, hol vannak a bevetett ágyások. Elkészítettem egy lilahagyma-ágyást, jelölőnek pedig egy metszésből visszamaradt, ráadásul félig megégett körtefaágat böktem le. Tegnap azt hittem, nem jól látok: a pálcika kirügyezett, hajtást is hozott. Ez csoda! Remélem, nem szárad ki, és megerősödik, hogy ősszel kiültethessem a telekre. Mindenesetre holnaptól locsolni is fogom.

Póréhagymáim a palántázás után gyors erősödésnek indultak. Korianderzöldem is kelt. Különben olyan mafla voltam! Ha nem vetőmagboltban, hanem a kisboltban vettem volna koriandermagot, sokkal olcsóbb lett volna. A fűszeres zacsiban sokkal több van, mint a vetőmagosban.

A sárgarépa és a petrezselyem makacsul nem akar kikelni. :-(

Ezzel szemben már egy sereg virág kinyílt, a sziklakert pompázik:


Azonban ez csak pillanatkép! Még nem látszanak azok a nagy tömegű gyomok, amik esős idő után előtűnnek. Így megintcsak elő a kapát... ha nem esett volna le megint kettőnek a feje, mert csollánygyökerek feltépésére használtam mindkettőt. A gereblye feje újra levált... és folytathatnám. Tesó, neked nincsenek ilyen gondjaid?

A hétre a gyomirtáson túl tervezzük csemegekukorica, bab, takarmánykukorica, brokkoli, bimbós kel vetését, és a zellert is ki kell palántázni. Bár még kicsit félek, a fagyosszentek még messzi vannak! Talán csak nem lesz rossz idő!

12 megjegyzés:

  1. A sziklakerted nagyon szép lett, a valóságban tele van megcsodálni való részletekkel. Egy részletes bemutatót kérek.

    VálaszTörlés
  2. Léccilécci, nézd meg ezt!
    http://divatmotoros.blog.hu/2009/04/19/ket_ora_szeretkezes_majd_negyven_perces_orgazmus
    És mi nem voltunk ott!

    VálaszTörlés
  3. Akkor add kölcsön a fényképezőgépedet holnap...

    VálaszTörlés
  4. Ünneprontó vagyok, de engem jobban érdkel, hogy Laci mit művelhetett a Marek legénybúcsúján. Állítólag eveztek is!!

    VálaszTörlés
  5. Az is egy jó sztori lesz, de mégis nézd meg.

    VálaszTörlés
  6. Azért írtam ezt, mert már megnéztem. Gondoltam, ha így pitizel érte, hogy nézzem meg, ez valami állati érdekes dolog... Hát az is, de neked. Ezt tiszteletben tartom, de nincs tőle 40 perces orgazmusom.

    VálaszTörlés
  7. Szerintem te vagy morcos a hoapi zhzás miatt. Én meg egy kicsit fáradt, meg látom, hogy Kálnok felől borul, meg tömegek voltak ma megint, és meg még otthon felejtettem a kajámat. Folytassam?

    VálaszTörlés
  8. KÖSZÖNÖM SZÉPEN A NÖVÉNYEKET, MEGKAPTAM, ELÜLTETTEM, MÉG NEM FÉNYKÉPEZTEM LE, DE MINDENKÉPPEN FELTESZEM A BLOGBA A HÉTEN!!!! Többségük túlélte az utazást, volt olyan, amelyiknek meg se kottyant, de van néhány, amelyik még eléggé kókadt. Reménykedem, hogy az éjszakai hűvös jót tesz nekik és reggelre feláll mindegyik (Hédi, nehogy rosszra gondolj!:-)
    Hédi, fantasztikus vagy, hogy ezt a rengeteg növényt olyan messziről cipelted nekem - ismeretlenül, teljesen meg vagyok hatódva! Köszönöm mindkettőtöknek még egyszr a sok-sok fáradozást!

    VálaszTörlés
  9. Így három nap után mit gondolsz, vajon mik azok, amik megéledtek?

    VálaszTörlés
  10. Ma mindent lefényképeztem, és bemutatom a blogban. Sajnos a neveket nem tudom, rátok számítok, hogy segítetek megnevezni őket (fénykép alapján). A medvehagyma szegény elég ramatyul néz ki és az orgona is lógatja még az orrát, de reménykedem... A többi jól áll!

    VálaszTörlés